ebenth

ebenth

ebenth

ebenth

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ptkhfl

امروز روز غم‌انگیزی برای دنیای فناوری است چرا که پل آلن (Paul Allen) هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در سن ۶۵ سالگی به دلیل بیماری سرطان خون درگذشت.0
پل آلن چندین سال است که با بیماری سرطان می‌جنگید. او که در سال ۲۰۰۹ مورد درمان قرار گرفته بود چند روز پیش از بازگشت بیماری خبر داد و امروز سرانجام در سن ۶۵ سالگی درگذشت. پل آلن هیچ فرزندی نداشت اما تأثیر او بر دنیا تا سال‌های سال باقی خواهد ماند.شهرت پل آلن بیشتر به خاطر همکاری با بیل گیتس در تأسیس مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ بود و گفته می‌شود نام مایکروسافت نیز پیشنهاد او بوده است. مهم‌تر از آن پل آلن عامل بستن قراردادی برای تبدیل مایکروسافت به غول نرم‌افزاری کنونی بود؛ یعنی خرید سیستم‌عامل Quick and Dirty تیم پیترسون در سال ۱۹۸۰ و در نتیجه بستن قرارداد تأمین سیستم‌عامل داس برای اولین رایانه شرکت IBM. پل آلن تنها تا سال ۱۹۸۲ یک کارمند تمام مایکروسافت بود اما تا سال ۲۰۰۰ در هیئت مدیره باقی ماند و پس از آن نیز یک مشاور اجرایی برای مایکروسافت بود.با این‌حال پل آلن دستاوردهای بسیار بیشتری داشت. او یک مخترع با ۴۳ پتنت در ایالات متحده به شمار می‌رفت و همچنین یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران دنیای فناوری هم بود. او به‌تنهایی از SpaceShipOne برت روتان حمایت کرد که منجر به تأسیس شرکت Startolaunch Systems و در نتیجه آسان‌تر شدن سفرهای فضایی شد. او همچنین سهام شرکت کابلی چارتر و تیکت‌مستر را خریداری کرد و تیم Vulcan Capital او در استارت‌آپ‌های متعددی سرمایه‌گذاری کرد.پل آلن همچنین تأثیراتی در زمینه‌ّهای خارج از فناوری نیز داشت. او انیستیتو آلن را برای هوش مصنوعی، علوم مغزی و علوم سلولی با هدف پیشرفت محاسبات و درمان تأسیس کرد. همچنین گروه پیشتازان او در مفاهیم جدیدی از علوم زیستی سرمایه‌گذاری کرد. کاوشگری یکی از موارد دیگر مورد علاقه او بود و آلن همچنین در تلسکوپ SETI و چندین موسسه مقابله با بیماری ابولا نیز سرمایه‌گذاری کرده بود. در زمینه فرهنگی نیز جای پای پل آلن را می‌توان در موزه فرهنگ هنر موسیقی پاپ نیز مشاهده کرد.هنوز زود است که راجع به تأثیر درگذشت پل آلن روی سازمان‌های مختلف تحت تأثیر او چیزی بگوییم اما بی‌شک آن‌ها کماکان به کار خود ادامه خواهند داد. استیو بالمر در متنی در یادبود آلن می‌گوید او فردی فوق‌العاده، روشن و تأثیرگذار بود و دنیای فناوری بدون او قطعاً فقیرتر شده است.منبع
  • ebenth ebenth
soanqy

 

به گزارش خبرآنلاین، نام فولدری که هکر استرالیایی روی سیستم خود درست کرده بود Hack Hack Hack Methods Exclude بود که توسط مقامات کشف و ضبط شد.{لینک}

وکیل این هکر ادعا کرده بود که آپلود دیتا و اطلاعات کاربران هرچند عمدی بوده اما نیت بدی نداشته است و او اپل را دوست داشته و آرزو داشته است تا یک روز در اپل کار کند.

پس از مدتی هک و نفوذ، وی به این کار اعتیاد پیداکرده و فکر می‌کرده است که ثروتمندترین و موفق‌ترین کمپانی جهان را هک کرده است.

به دلیل سن کم فقط 8 ماه حبس برای وی در نظر گرفته شد. زمان هک کردن وی 16 سال داشت و اگر محدودیت سنی نداشت، 10 سال حبس در انتظارش بود.

اپل پس از آگاهی از هک شدن، مانع نفوذ وی شد اما دوباره هک شده و این بار مقامات وی را ردیابی کرده و بازداشتش کردند.

به گفته مقامات وی باید خوشحال باشد که به دلیل سن کم، محکومیت محدودی نصیب وی شده است.

 

5656

 

منبع
  • ebenth ebenth
selqrd

در چند سال اخیر شاهد سیر تکاملی پیشرفت هواوی در زمینه بهبود طول عمر شارژ باتری گوشی‌های هوشمند بودیم. اگرچه در ابتدا سری Huawei Mate همواره به عنوان دارنده بادوام‌ترین طول عمر شارژ باتری‌ها شناخته می‌شد اما حالا شاهد برتری سری پی هواوی در این زمینه هستیم که حتی توانسته در آزمایش‌های مربوطه بهترین نتایج را با فاصله زیادی نسبت به رقیبان خود کسب کند.0
چندی پیش رسانه معتبر Tom’s Guide به صورت زنده آزمایش‌هایی را روی جدید‌ترین دستگاه‌های سال انجام داد. نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد Huawei P20 Pro دارای با دوام‌ترین طول عمر شارژ باتری‌ها با 14 ساعت و 13 دقیقه، حتی با اختلاف 2 ساعت نسبت به Google Pixel 2 XL است.باتری Huawei P20 Pro هواوی چهار رنگ جدید برای پی 20 پرو معرفی کرد: شیشه‌ای و چرمی آپدیت GPU Turbo برای پی 20 پرو هواوی از راه رسید دوام شارژ باطری سامسونگ نوت 9 با 11 ساعت و 26 دقیقه و وان‌پلاس 6 با 11 ساعت و 22 دقیقه ثبت شده و نکته قابل توجه این است که با وجود آنکه تنها مدت کوتاهی از رونمایی آیفون XS Max اپل می‌گذرد، اما دوام شارژ باتری این گوشی با 10 ساعت و 38 دقیقه در سطح متوسط قرار گرفته و رکورد ضعیف 9 ساعت و 41 دقیقه نیزبرای آیفون XS ثبت شده ‌است.البته بنا بر شنیده‌ها هواوی قصد دارد این رکورد را نیز جابجا کند و در سری جدید گوشی‌های خود یعنی Mate 20 به خصوص در مدل Huawei Mate 20 Pro از باتری به مراتب قوی‌تری بهره ببرد و احتمالا دوباره شاهد برتری سری میت هواوی در بخش دوام شارژ باتری باشیم.منبع
  • ebenth ebenth
hrrrup

در فاصله‌ی چند روز مانده به رونمایی رسمی هواوی از گوشی میت ۲۰ پرو، مشخصات فنی این دستگاه به‌طور کامل لو رفته است.

منبع
  • ebenth ebenth
nopdqz

ویژگی جدید اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا موارد قلدری و زورگویی را در تصاویر و زیرنویس‌ها شناسایی کند.منبع

  • ebenth ebenth
kiewkq

شرکت انگلیسی "ویرجین آتلانتیک"(Virgin Atlantic) قصد دارد هواپیماهای خود را با یک سوخت دوستدار محیط زیست آزمایش کند.

در ماه اکتبر سال جاری، این شرکت برای نخستین بار در یک پرواز تجاری، از سوخت پایدار شرکت "لانزاتک"(LanzaTech) در هواپیمای "بوئینگ 747" خود استفاده می‌کند. هواپیمای ویرجین آتلانتیک با کمک این سوخت که مایعی با کربن کم است، از شهر اورلاندو به فرودگاه "گاتویک"(Gatwick) پرواز می‌کند.

هدف از این سفر، آگاهی در مورد سوخت دوستدار محیط زیست و اثبات مطمئن بودن آن برای استفاده در این پروازهاست.

ویرجین آتلانتیک با سوخت سازگار با محیط زیست به پرواز در می‌آید

رویکرد خاص شرکت لانزاتک نسبت به ترکیب و به دست آوردن سوخت هواپیما، کمکی به حفظ زمین خواهد بود. این شرکت، گاز متصاعد شده از کارخانه‌های فولاد را می‌گیرد و آن را به اتانول تبدیل می‌کند و کربنی که اتانول به جو وارد می‌کند، تا 65 درصد کمتر است. این کار، نه تنها تاثیر سوخت را کاهش می‌دهد، بلکه آلودگی ناشی از کارخانه‌ها را نیز از بین می‌برد.

ویرجین آتلانتیک با سوخت سازگار با محیط زیست به پرواز در می‌آید

از آنجا که این سوخت، رقیبی برای سوخت‌های متداول به شمار می‌رود، برای اثبات کارآیی آن در سفرهای هوایی، هنوز باید آزمایش‌هایی صورت گیرد.

 

5656

 

منبع
  • ebenth ebenth
mfgfbpa

بیش از چهار دهه از آخرین حضور انسان در ماه می‌گذرد، اما اکنون دلایل قانع‌کننده زیادی برای بازگشت به ماه وجود دارد.منبع

  • ebenth ebenth
hnjubmv

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، برای اولین بار در کشور، مشترکان همراه اول می ‌توانند عکس دلخواه خود را روی سیم کارت VIP خود چاپ کنند.
سیم کارت VIP برای اولین بار در ایران و با ابتکار همراه اول ارائه می‌ شود و شامل عکس دلخواه مشترک روی سیم کارت است.
مشترکان همراه اول برای اولین بار در نمایشگاه ایران تلکام این سیم کارت ها را با گرفتن عکس در غرفه مخصوص و به صورت رایگان دریافت کردند.
این سیم کارت ها در ایران تولید می شوند و حاصل همکاری همراه اول با شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران است.
همراه اول تا کنون بیش از ۵۰ میلیون سیم کارت در ایران تولید کرده که بیش از ۱۰ میلیون سیم کارت 2G-3G و بیش از ۴۰ میلیون سیم کارت نسل چهارم (یوسیم) بوده است.

2121

 

منبع
  • ebenth ebenth
fioxqy

بررسی ریزبینانه‌ی کانسومر ریپورتس نشان می‌دهد که آیفون XS و آیفون XS Max اپل در زمینه‌ی عمر باتری، عملکردی فراتر از حد انتظار از خود نشان می‌دهند.

منبع
  • ebenth ebenth
tjgtpi

سازمان امور مالیاتی کشور در بیانیه‌ای تکالیف قانونی و مالیاتی صاحبان کسب‌وکارهای مجازی را اعلام کرده و برای عدم انجام آن جرایم مالیاتی در نظر گرفته است.

منبع
  • ebenth ebenth